lördag 16 oktober 2010

Riktigt bra lördagsmys

Idag har jag pallrat mig till gymmet för första gången på en hel massa veckor. Jag cyklade och promenerade i en timme, det kändes helt lagom. Till veckan tänkte jag gå på mina första pass på typ en miljon år. Det känns lite läskigt, jag vet inte hur mycket ork jag har tappat och hur uthålligheten är. Men det lär visa sig!

Efter gymmet belönade jag mig med fika tillsammans med Liten, Elli och Hanna. Sen traskade vi tjejer hem till Elli och stirrade i taket en stund, bokstavligt talat. Det är skönt med nära vänner, man behöver inte alltid hitta på så mycket. Det räcker med att stirra i taket. Sen bjöd Elli på delikat middag, makaroner och korv. Vi öppnade också Kinderägg och Hanna fick klart bästa överraskningarna. Nu är vi hemma igen och Hanna spelar Lejonkungen på SNES. Mycket mer än så behövs inte för ett perfekt lördagsmys.

Min enmånadskoll gick förresten väldigt smidigt, alla mina värden är tydligen jättebra och jag har gått ner rätt många kilon också. Mina ärr på magen ser fina ut, det är fem röda streck som inte behöver plåster längre. Vissa menar att de knappt är hungriga eller sugna på nånting efter GBP. Det gäller inte mig, kan jag säga. Jag kan bli vrålhungrig och då måste jag ha mat GENAST om jag inte ska bli sjukt grinig och matt och trött. Å andra sidan blir jag mätt och belåten efter en banan eller en liten yoghurt, så det är inget större problem. Jag är också sugen på saker nästan hela tiden, vilket är lite jobbigt. Men inte på en chokladkaka eller andra söta saker som jag förut inte kunde klara mig utan, däremot är jag sugen på KÖTT. Jag har aldrig känt ett sånt sug efter kött förut, det är helt galet. Kött och chips, det skulle jag nästan kunna leva på om jag fick. Ganska lustigt.

Nu ska jag lägga mig och läsa "Elsas mode", en hyfsat ytlig bok men perfekt lättsam underhållning innan jag ska sussa. Jag har ätit en Plopp (12 gram) och känner mig lite morrig i magen. Helt fantastiskt egentligen, jag har en liten sockerpolis i magen. Eller snarare en liten sockerdominatrix som tar fram piskan direkt om jag syndar. Praktiskt!

Inga kommentarer: