lördag 2 oktober 2010

Mosmat is the shit

Äntligen funkar blogger, har inte kunnat skriva på en hel massa timmar. Idag skulle jag skriva en omvårdnadsplan men jag hamnade på nåt märkligt sätt på HM och shoppade en kofta, ett linne och ett par byxor. Omvårdnadsplanen blev färdig och inskickad ändå, jag är ganska skillad på att jobba under press.

Idag har jag övergått lite smått från flytande föda till mosmat. Jag stuvade potatis och stekte isterband (utan skinnet). Det var jävligt gott! Åt lite för mycket och blev lite diffust illamående, men det går alltid över efter en liten stund. Jag vet dock inte hur jag ska lösa grönsaksfrågan. Jag måste ju få i mig grönsaker, men grönsaker i mosform, hur kul känns det? Lite som att äta grönt kräks. Men så har jag ju tänkt om nästan allt jag ätit de senaste 42 (!) dagarna. "Det här ser ut som orange kräks. Det här ser ut som brungult kräks. Åh titta, rosa kräks med nån slags klumpar. Nej det var visst yoghurt." Allting man mixar liknar oundvikligen kräks, och har man väl börjat tänka tanken känns det rätt jobbigt att äta upp det sen. Men det går!

Jag går knappt ner nåt alls i vikt just nu och jag får ju inte gå till gymmet, det känns lite tjatigt med de eviga promenaderna. Särskilt när de tas i sällskap med en hund som kan lägga sig på rygg i protest om han tycker tempot blir för högt. Jag ska köpa en gammaldags skrinda att dra honom i så blir det nog bra.

Jag och hjärtat har börjat kolla på The Real L Word. Ungefär som The Hills fast med en massa flator. Det verkar vara en kul serie, massa intriger och några heta brudar, men jag får värsta komplexen av såna serier som är fulla av perfekta power dykes som slänger sig med värsta uttrycken som Futch och Fupa och känns lite allmänt överlägsna alla andra.

Futch: en femmig tjej som tror att hon är butch men som egentligen bara är en tjejig tjej med kort hår.
Fupa: Fat Upper Pussy Area.

Och så lite om höjdpunkten i mitt matfixerade liv, det vill säga Idol. Jag blev grymt glad över att Elin och Sassa fick wild cards, de är så jävla begåvade och snygga, helt rätt val. Ganska trist att Björn inte fick något, nu har norrbotten inte en enda representant i fredagsfinalerna. Men men, bättre lycka nästa år. Jag fattar inte varför folk verkar gilla Alice så mycket, värre slakt på Paramores musik har jag aldrig hört! Jag tycker hennes röst är grymt obehaglig att lyssna på.

Nu hoppade kattfan på tangentbordet och ställde till nåt så det är bäst att jag publicerar innan allt försvinner. Han hoppade även omkring när jag skrev omvårdnadsplanen, jag hoppas att han inte har infogat nåt eget kreativt i texten, typ "FE%&YYGFCG". Det vore inte otroligt, om man säger så. Det kan ju undvikas om man läser igenom arbetet noggrant, men jag har aldrig varit ett fan av att överarbeta saker och ting. Hakuna matata.

Inga kommentarer: