fredag 1 januari 2010

This is the year.


Nu är det 2010. Gott nytt år på er alla! Jag och Jessy firade nyårsafton tillsammans i bästa stil. Vi fixade hemmagjord klyftpotatis, marinerad fläskfilé med sallad och massa dricka. Sen drog vi på volymen, fixade oss och åkte till Luleå för att gå på klubb Make Out. Succé! Jag blir varm i hela hjärtat av att gå på Make Out. Tyvärr var vi tvunga att gå lite tidigt för att hinna käka nattamat och hinna med nattbussen hem, men det var ändå så jävla roligt.

Kvällens bästa replik:
Jessy till okänd kille vi dansade med: Så, är du H, B, T eller Q?
Killen: Äh, jag bara glider omkring.

För mig är det precis vad som är så kul med att gå på Make Out. En massa totalt olika människor som sjunger karaoke, dansar, dricker, hånglar, och för dem med lite flyt, knullar på toaletten. Och allt är liksom helt okej. Det blir inte bråkigt, äckligt, tafsigt, aspackat. Man kan åka hem med en mysig känsla i magen, även om jag själv inte hörde till dem som knullade på toaletten utan höll på en mer påklädd nivå.

Nu är det alltså ett nytt år, och det känns bra. 2009 var förjävla trist. Inget mer 2009! Jag har höga förväntningar på 2010. Snart kommer Hanna till mig. Awesome! Det längtar jag såklart mest efter, att ha min älskling hos mig. Förutom det så ska jag som sagt bli smal i år, och tro inte att jag inte menar det. It's a fact. Jag ska även ta min magisterexamen i psykologi, det känns som att det är dags för det.

Jag har inte avgett några direkta nyårslöften, jag har mer intagit en nyårsattityd. Jag ska göra MER. Träna mer, plugga mer, jobba mer, supa mer, hångla mer, knulla mer, städa mer, nätverka mer, skratta mer, läsa mer, lyssna mer, lära mig mer, säga ifrån mer, stå upp för mig själv mer. MER helt enkelt. Try a little harder, to be a little better. Det är vad jag förväntar mig av mig själv i år. Och kanske jag även blir lite mer blond. Jag vet inte om hårfärgen spelade in men igår hade jag hur som helst jävligt roligt. Så jag hoppas ni kära läsare har ett hott nytt år (ingen felstavning där inte) och att ni kan hålla era nyårsförhoppningar.

It's so weird
I was just about to leave here
To say OK, they finally got me.
I give in
Oh I knew there must be something
meant for me out there
I just didn't know where to begin

You smile and then you lead me into the dance floor
I can feel that something's starting
Starting soon
Been so tired, haven't slept a night since 1994
Doesn't matter now we're on the move

'Cause this is the year,
this is the year it all will happen
It's finally here,
I have been waiting all my life.
So put on your coat,
it's time to go,
it's time for take-off
I think I can say without a doubt
This year is mine.

Inga kommentarer: