söndag 3 januari 2010

Koncentrationssvårigheter.

Jag och mina koncentrationssvårigheter brottas just nu intensivt med varandra. Jag försöker skriva klart uppsatsen men jag kan inte samla ihop mina tankar. Det är ju inget ovanligt eftersom jag sitter hemma, och hemma finns det ju tusen mer intressanta saker att göra än att plugga. Men det är ju inte bara när jag pluggar, det är ju jämt. Jag och mamma håller på att beta igenom Pirates of the Caribbean-filmerna och mamma har hotat att spika fast mig om jag inte sitter still. Att se en hel film och bara sitta, det funkar inte. Oftast sitter jag vid datorn och chattar, bloggar, läser bloggar och gör tio andra saker samtidigt som jag ser filmen. Eller så ser jag en tredjedel, går ut på promenad, ser en tredjedel, går och fixar middag, och ser klart resten. Jag är alltid rastlös, jag kan liksom inte slappna av, det funkar inte. Det gäller även när jag skriver skolarbeten. Jag måste slappna av och samla ihop mig ordentligt för att kunna formulera mig och ta ut det viktigaste och få ihop allt, men det går skitdåligt just nu. Och det är inte ens svårt, jag vet ungefär vad jag ska skriva. Så varför får jag inte ner det på skärmen? Det är samma sak när jag inte kan sova, hjärnan går på högvarv och jag kan inte sluta tänka. Jag somnade vid fem imorse fast jag var grymt trött. Vilket jävla spektakel.

Just nu har jag uppsatsen uppe, håller på att läsa i fyra olika etikböcker, chattar med Hanna, fixar middag, uppdaterar facebook, plus skriver det här inlägget. Pannkaka! Så imorgon ska jag åka in till skolan, skriva skiten och lämna in den pinsamt nära sista sekunden. Jävla skit också. Men hur är det man brukar säga. No pain - no gain.

Inga kommentarer: