torsdag 21 januari 2010

Komsi komsi...

Min älskling är här om 6 och en halv timme! Jag kommer inte kunna sova alls inatt, jag är helt hispig. Det är lika bra att inte sova eftersom jag ändå kommer behöva gå upp klockan 4 för att börja fixa mig. Jag kan ju inte se ut som ett skabb när jag träffar min sötis för första gången på så jävla länge! Eftersom vi ska bo tillsammans i tre månader kommer hon se nog av noppiga långkalsonger och bad hair-tofsar, så inatt ska jag pynta mig själv till max!

Jag har varit duktig idag. Har handlat, bland annat gardiner som jag strukit och satt upp med god hjälp av katterna (en skrynklade övre änden och en klöste på nedre änden). Jag har också varit på biblioteket, och för tillfället har jag inte mindre än TJUGOFEM böcker hemma som jag ska ta mig igenom, plus de böcker jag faktiskt äger som jag också vill läsa nån gång...nästa år kanske...

Jag har också haft en ganska pinsam handledning i nya kursen, biomedicinsk grundkurs. That course is kicking my ass so far! Men det är bara spotta i nävarna och läsa medicinska böcker med ljusets hastighet så fixar det sig.

Jag har också städat hela lägenheten och tvättat. We're gonna start with a clean slate, som man säger om man är lite svengelsk. Har köpt en ny klösbräda till katterna, fyllt skafferiet med Hannas favvoflingor, bäddat sängen med lila sängkläder, och så fort jag duschat ska jag raka mig på alla välbehövliga ställen. Jag kan helt enkelt inte bli mer redo! Förlåt Ellifiore men jag måste använda uttrycket du hatar mest: det pirrar som fan i magen! Jag har som sagt aldrig varit sambo förut, och aldrig haft nån stark önskan att bli det heller. Men det ska bli jävligt spännande och roligt och mysigt. Hanna ska jobba stenhårt i stallet hela dagarna, och jag ska varva hetspluggande med desperat hemmafrufix som att baka bröd och göra matlådor. It. Will be. Awesome.

Come live in my heart and pay no rent. ~~Samuel Lover.

Inga kommentarer: