fredag 1 januari 2010

Mitt nya kall - modebloggare!

Jag har fått en uppenbarelse. Jag ska bli modebloggare! Jag ska minsann håva in lika lätta cash som Pussie, Blondinbullen och alla de andra bratsen. Hur lätt är inte det liksom, man tar lite bilder på sig själv och sen blir man rik. Här kommer alltså dagens outfit! Jag kallar stilen "norrländsk bakis-outfit".


T-shirt med Florida-tryck, en gåva från min pappa av typen "My dad went to Florida and all I got was this lousy t-shirt". Jag har typ sex stycken.


Mot den norrbottniska kylan krävs rejäla gråa långkalsonger, här pryder de mina spiror som ser ut att vara ca 5 centimeter långa.


Och på fossingarna, mina raggsockar som min älskade farmor har stickat. Farmor finns tyvärr inte ibland oss mer men sockarna finns kvar!


Sist men inte minst, stickade vantar i schysst lila färg, gjorda av min älskade mormor. Hon finns inte heller ibland oss mer, men det gör vantarna. Det är grymt praktiskt att de har så lång mudd som man kan kavla ner över jackärmarna när det är sisådär -25 ute!

Sen kan man ju fundera på varför jag har vantar inomhus, men varför ska man göra som alla andra? Nu ska jag fortsätta lyssna på det fantastiska bandet Bowling for Soup, och vänta på att slantarna ska rulla in. Komsi komsi!

Inga kommentarer: