lördag 30 juni 2012

All work and no play...and also lots of laundry.

Nu är klockan snart fem på eftermiddagen. Jag har hunnit tvätta flera maskiner tvätt, dammsuga hela lägenheten och även jobbat några timmar. Helt okej en vanlig lördag! Jag har en massa projekt som jag skulle vilja pyssla med, men när ska man ha tid och ork? Tur att jag har kul på jobbet i alla fall, de flesta av oss som jobbar på mitt jobb har det gemensamt att vi troligtvis är ganska så allvarligt skadade, vi har inte alla hästar i hagen kan man säga. Och massivt sexuellt frustrerade är vi troligtvis också. Men vi kämpar på!

Det passar ju rätt bra att det är skitväder när man jobbar inomhus, särskilt när fejjan är helt översvämmat av folks "oh du härliga efterlängtade semester"-uppdateringar. Jag tror att halva grejen med att ha semester inte är själva ledigheten, utan att man vet att så många andra stackars jävlar jobbar stenhårt medan man själv kan pilla navelludd med gott samvete. Nån gång i mitt liv ska jag också ha semester, men inte tusan blir det i sommar! Om man bortser från mitt mini break till Skåne som jag längtar så förbannat mycket till. Eller egentligen till min älskling, sen spelar det inte så stor roll var vi befinner oss. Men det ska bli kul att se Skåne. Enligt rykten så är Skåne tydligen "The Shit". Alla säger att det är så vackert och mysigt. Så jag hoppas det stämmer!



2 kommentarer:

oneofthenobodies sa...

Skåne är fanfuckingtastic! Men som bleking med ett halvt ben i Malmö är jag kanske något partisk...

Chimairan sa...

Jag hoppas att du har rätt! Även om du är en aning partisk ;)