tisdag 26 juni 2012

Livet är det som händer medan man är upptagen med att göra annat.

Min mobil har fått psykbryt av någon anledning, och därför kan jag inte lägga in bilder från den i datorn. Jag vet inte varför, men det är sjukt irriterande.

Hur som helst, jag har haft en finfin midsommar. Jag har både jobbat med min fantastiska kollega Sara, och ätit riktigt god mat, badat bastu och hunnit ta det lugnt hos pappa i stugan. Igår trillade lönen in på kontot och jag har unnat mig nya träningsskor (äntligen! jag älskar mina nya skor!) och en ny kudde, och lite kläder hittade jag på rea också. Jag har också lite hemliga planer som jag kanske skriver mer om lite längre fram. Och det är precis såna här jäkla saker jag vill ta bilder på och lägga in i mina blogginlägg. DumPhone.

Ikväll har jag blivit bjuden på middag hos pappa, OCH fått med mig matlåda hem. Tyvärr halkade jag med foten på cykeltrampan på vägen hem vilket resulterade i en sjujävla pussy-punch, men jag hade ju inte planerat några spännande aktiviteter för fittstackaren ikväll ändå så jag överlever nog. Jag har i alla fall sjungit Soft Kitty för den, en ovanligt lämplig sång för det här tillfället.

Soft kitty, warm kitty, little ball of fur...

Jag har lånat hem en massa böcker, bland annat Kråkflickan, Nirvanaprojektet och Paradisoffer. Jag vet inte varför men svenska deckare är något riktigt speciellt för mig. Särskilt om de utspelar sig på Gotland. Det är en av mina fnurror helt enkelt. Imorgon blirdet jobb och födelsedagsfika. Jag hörde på nyheterna att Piteå är på väg att bräcka sitt 80-åriga regnrekord, inte konstigt att jag inte varit på stranden en enda gång i sommar. Jag får väl spara ihop till en sola-bada-paraplydrink-semester. Vem är med mig? Kom igen nu, det blir awesome!

Inga kommentarer: