onsdag 11 januari 2012

Old School Eyecandy.

Nu kommer grandma här och viftar med käppen, så akta er! Ja, jag hade tänkt ägna en liten stund åt att klaga på dagens ideal. Jag vet att smaken är som baken och att den enes bröd är den andres död och så vidare, så jag säger inte att alla tycker att det här det snyggaste som finns. Men faktum kvarstår att Internet är helt översvämmat av communitys/forum/bloggar med bilder liknande denna:



Sen finns det många andra ideal men jag tänkte slå ett slag för vad jag tycker är den skönaste formen av skönhet, innan spray tan och photoshop fuckade upp mänsklighetens verklighetsuppfattning. Såna här brudar, finns de ens idag? Rosenkindade med runda lår och lite halvglada tuttar som inte sitter upptryckta under hakan... Annat än i burlesque-shower då eventuellt, men det är ändå inte samma sak. Och kom inte dragande med Scarlett Johansson eller Anne Hathaway. Inte. Samma. Sak! Punkt och slut. Jag menar: kolla på Esther Williams: hon har liksom veck på sin baddräkt! Skulle det förekomma idag? I don't think so. Och se på låren, de har en form! De går inte spikrakt ner från rumpan (roompaaah!) som två pinnar...Och tjejerna ser liksom lite oskyldiga ut samtidigt som de är sexiga, inte som dagens ungdomar (nu kommer kraftuttrycken fram!) som ser ut som overused crack hoes ibland...ja, nu har grandma klagat färdigt för idag. Nu ska jag och mina runda lår och halvglada tuttar lägga mig i sängen och kolla på Suburgatory. Bra serie det där!



2 kommentarer:

oneofthenobodies sa...

Det jag kan tycka är trist med dagens skönhetsideal är att det är så hopplöst likriktat. Det finns kurviga tjejer, atletiska, spinkiga, slanka, runda, korta, långa och i alla möjliga hudtoner och ändå är det bara en grupp man väljer att belysa i reklamkampanjer för såväl män som kvinnor och det tycker jag är oerhört tråkigt.

Kate Winslet är en av de vackraste skådespelerskorna idag som inte är tunn och vad jag kan minnas alltid sett ungefär likdan ut (vilket får mig att tro att hon har ganska sunda ideal och värderingar), annars är jag en sucker för androgynitet både när det gäller män och kvinnor, och framför allt intressanta ansikten.

Chimairan sa...

Jag håller helt med dig där! Åh, androgynitet i mitt hjärta...känner mig inspirerad att knåpa ihop ett helt inlägg bara om det! När jag orkar ;)