söndag 15 januari 2012

Hon är jättesnäll...MEN...

Hon/han är jättesnäll, verkligen supersnäll…MEN…

Har du nånsin hört den meningen? Har du nånsin sagt den meningen? Har någon någonsin sagt den meningen och syftat på dig? Jag skulle bli väldigt förvånad om svaret är nej på alla tre frågorna. We’ve all been there. Och vi vet alla vad som kommer efter den meningen. En rådiss. Hon är jättesnäll, men vi är för olika…hon är jättesnäll men jag är inte riktigt redo för ett förhållande just nu…hon är jättesnäll men jag ser henne mer som en vän…

Personligen tycker jag att ordet ”snäll” är jävligt missbrukat. Det används väldigt sällan i första hand för att beskriva människor man faktiskt ÄR intresserad av, trots att snällhet måste vara en av de bästa och mest kick ass egenskaperna en person kan ha. Om man beskriver en person man är riktigt intresserad av kanske man använder adjektiv som het, rolig, smart, har bra värderingar, omtänksam, mysig…och ja, kanske snäll också. Men knappast som första egenskap. Eller? Jag blir så jävla kåt för hon är så jävla snäll. Inte en mening man hör varje dag. Jag såg direkt på henne, att här har vi en jävligt snäll tjej…och då började det pirra i klittan kan jag lova! Eller?

Så varför säger man sådär? Jag har själv gjort det. Senast när min kompis pojkväns brorsa blev intresserad av mig. Då sa jag: ”Alltså han verkar verkligen jättesnäll…men…jag gillar ju tjejer!” Yes, jag är ju flata! Det är perfekt, mitt eget get out of jail-freecard! Så länge det är en kille som blir intresserad av mig…vilket faktiskt oftast är fallet, varför vet jag inte. Sänder jag ut fel vibbar? Skit samma, det var ett helt annat ämne. Hur som helst så var det bara halva sanningen. Den hela och osminkade sanningen är att även om jag hade varit straight så hade jag troligtvis ändå inte varit intresserad. Men för all del, han verkade faktiskt jävligt snäll. Och varför ska man såra någon som inte har gjort nåt annat ont än att råka tycka om en för mycket? Det är jävligt onödigt.

Så varför säger man sådär då, över huvud taget? ”Hon/Han är jättesnäll, men…” Jag antar att det är för att man förväntas ge någon sorts förklaring till varför man inte är intresserad av personen. Vilket ju faktiskt är helt jävla idiotiskt. Nu kan jag bara tala för mig själv, men det säkraste tecknet på att jag gillar nån lite extra, mer än som en vän, är att jag inte riktigt med ord kan beskriva varför jag gör det. Den här personen har DET, nånting som gör mig svag i knäna, som ger mig pirr i magen och längre ner, nåt som får min intelligenskvot att sjunka med sådär 50 poäng…Och vissa människor får mig inte att känna DET...så är det bara. Varför ska jag behöva förklara det med ord när jag inte ens själv vet varför?

Så om du inte är intresserad av mig…så är det helt okej. Du behöver inte säga att jag är snäll. Jag vet redan att jag är jävligt snäll. Du behöver inte heller gå den ärliga vägen och säga att det är för att du inte gillar långa tjejer, att jag inte kan spela instrument, att min musiksmak är allmänt konstig eller att jag inte är en nörd. Eller vad det nu kan vara. Antagligen så har jag inte DET för just dig, och om jag inte har DET för dig så vill jag ändå inte ha dig. För jag vill ha och förtjänar nån som tycker att jag har DET, och jag har inte tänkt nöja mig med nåt mindre. För så jävla snäll är jag faktiskt inte.

Och just det…jag tycker snällhet är en av de sexigaste egenskaper en tjej kan ha. Ärligt. Snällhet kan innefatta att vara empatisk, omtänksam, omhändertagande…Hur bra är inte det? Det är jävligt bra. En sån tjej vill jag ha. Sådeså!

Inga kommentarer: