fredag 4 mars 2011

Grymmaste appen nånsin!

Jag har gnällt rätt mycket på min iPhone, men man får inte glömma att den har grymma möjligheter också, inte bara irritationsmoment. Nu har jag till exempel hittat appen som kommer att förändra mitt liv! Eller, inte riktigt. Men det är en app som ger svaret på ett av mina vanligaste dilemman: jag har en garderob full med kläder och inget att ta på mig! Appen heter "Arrange Wardrobe", och det finns lite andra appar med ungefär samma funktion också. I Arrange Wardrobe kan man lägga in alla sina kläder i färdiga kategorier, eller i kategorier som man kan ändra själv efter behov. Man lägger in ett kort på plagget och kan i appen döpa plagget, skriva in när man köpte det, och även vilken färg det har så man kan färgkoordinera sin outfit lättare. Man kan också ordna in plaggen i smarta underkategorier typ Mössa --> stickad mössa/keps/basker/vad man nu vill.

Med den här appen slipper man gräva ut hela sin garderob för att komma ihåg vad man egentligen äger, man kan sitta lugnt i soffan och bläddra istället. Sen behöver man ju inte lägga in vartenda plagg man har, det kan ju räcka med att lägga in alla sina partykläder. Den här appen är för mig sjukt onödig och livsnördvändig på samma gång. Den tillfredsställer mitt djupa inre behov av att organisera och systematisera saker (om ni såg min musikmapp skulle ni förstå) och den sparar dessutom ett antal vändor i garderoben som alltid är ett stressmoment för mig eftersom jag måste försöka rafsa ut plaggen och samtidigt hindra att kattkräken hoppar in i garderoben och hårar ner och blir instängda. Fyndigt, tycker jag!

PS. LivsNÖRDvändigt är mitt nya favvo-hittepå-ord.

1 kommentar:

josefin sa...

Sv; ja vi mååste träffas en helg nu när jag är där uppe. Emma ville komma till Luleå också o träffa oss allesammans. Hon hade mycket jobb men gärna lördagen den 26 så hon :)