onsdag 2 mars 2011

Ärligt talat iTunes...you suck!

Som jag tidigare skrivit är min dator död, och jag har gett upp hoppet om att den någonsin kommer att återuppstå. Alltså använder jag Hannas dator. Jag har fixat iTunes i den, för jag tänkte föra över lite nya låtar till min iPhone. Vad upptäcker jag då? Jo, tydligen så kan jag inte överföra låtar från Hannas dator, eller någon annan dator över huvud taget, utan att alla låtar som jag redan har på min iPhone försvinner. Försvinner. Nästan tusen låtar som jag lagt in en efter en, puts väck. Jag trodde fan inte att det var sant. Tydligen så kan man fixa detta genom att gå in på originaldatorn och ändra nån inställning...vilket är skitlätt när datorn är död, verkligen. För att komma runt detta måste jag fixa nåt extra program och dessutom göra nåt lattjo med min iPhone och jag skulle gärna beskriva det bättre om jag bara fattade någonting av det...men det gör jag inte.

Och jag orkar fan inte lägga in alla låtar igen, bara för att behöva göra det ytterligare än gång när jag väl köper en egen ny dator. Jävla skitfunktion iTunes! Vad i helvete är den funktionen till för egentligen? Jag tycker faktiskt att iPhone är en extremt överhypad telefon. Den har säkert enormt många superbra funktioner som jag aldrig använder, men kameran är skit, hörlurarna som följde med var verkligen skit, iTunes är skit, musikspelaren är inte heller särskilt bra (man kan inte ta bort låtar eller redigera spellistorna i själva telefonen utan måste alltid göra det genom bajs-iTunes, bland annat...)

Jag börjar tro att det stämmer som jag läste på något forum, iPhone är ett skrytbygge som man skaffar om man inte kan nåt om telefoner och mest bryr sig om märket och telefonens utseende... ja, det låter faktiskt lite som jag. Nu talar jag alltså om iPhone 3, 4:an vet jag ingenting om. Vill man ha en bra mobil ska man nog satsa på en HTC, som Hanna nu har investerat i. Men eftersom jag fortfarande betalar av min iPhone så ska jag lära mig att älska den. När jag fick den så hatade jag den verkligen och önskade jag aldrig hade köpt den, så vår relation har faktiskt förbättrats avsevärt sen dess. Nu ser jag att den har många fördelar och bra sidor, men på många sätt var min gamla Sony Ericsson W770 faktiskt bättre. Sådeså.

Inga kommentarer: