måndag 25 februari 2008

Ännu en söndag...(skrivet igår!)


Idag har jag gjort mig själv stolt genom att äta riktig mat! Dvs inte kräm, fil, yoghurt eller fruktsoppa. Jo, det också. Men jag utmanade mig själv genom att försöka mig på varm kantarellsoppa med uppblötta brödbitar. Godaste måltid jag någonsin ätit! My piercing is great!

Igår kom Chinokken, Ohana och Angel hit. Vi såg lite melodifestival, åt lite chokladpudding, såg lite film, snackade lite skit, drack lite vin (inte jag, piercing-diet) och gick ut på krogen (inte jag, redo för pension). Efter krogen kom Angel hit och sov över. Det är en rolig och spännande tradition att varhelst Angel landar lämnar hon någonting kvar, oftast oavsiktligt. Och bara Angel kan veta varför jag hittade ett övermoget plommon i min skinnfåtölj. En gåva? En allmosa till en hungrande vän? Bara änglarna vet.

Träffade Minnas pappa idag när jag var ute med Nicki. Även han hade sin lilla hårboll i släptåg, och de kom ganska bra överens. Så vi åkte upp på Gruvbergets topp och släppte lös dem så de fick busa tills de var helt slut. Sen åkte vi förbi graven också, och innan jag åkte hem svängde vi förbi hos Minnas pappa så Erika fick beundra min raggmunk till vovve. Ibland blir man faktiskt bönhörd. Det känns som om man kört själen genom biltvätten när man träffat Dan. Han pratar faktiskt med en som om man, rent hypotetiskt, vore en vuxen människa med fungerande hjärna, vilket man inte kan påstå om mina föräldrar. I deras ögon är jag ett lätt förståndshandikappat barn, vilket blir lite tröttsamt i längden.

Minnas yngsta bror har hunnit bli 5 år. Och lång! Jag såg honom i dörröppningen när han demonstrerade sina nya transformers (en motorcykel och en monstertruck). Tydligen frågar han mycket om Minna nu. Dan säger till honom att Minna sitter på en stjärna, och att hon tittar ner på oss och vakar över oss. Jag önskar att jag också var ett barn ibland.

Så fort jag tänker på min nya kurs så blir jag riktigt förbannad. Jag kan inte direkt skriva ner dem tankarna eftersom det antaligen skulle klassas som olaga hot. Men såhär är det: kursen är idiotisk. Jag har spenderat sjukt mycket tid på att plugga idiotiskt skit. Antagligen skulle det ha varit mer givande att faktiskt äta skit än att kämpa mig igenom vissa kurser jag tagit. Och nu råkar det vara så att om inte jag får träffa Hanna snart så kommer jag att börja begå våldsbrott, och besökstiderna i fängelset är inte uppmuntrande.

Men jag ska fixa detta. Jag ska sova med min älskling och jag ska väcka henne på mitt eget sätt, och troligtvis kommer jag stjäla täcket, I'm so sorry babe. Och jag ska pussa på henne och hålla om henne och när jag kan använda min jäkla tunga igen så ska jag minsann göra det! Wohoo! Och INGEN kurs för dummies ska stoppa mig! Jag menar, läser jag psykologi eller idioti? Hmm...klurig fråga nu när jag tänker efter.


Dagens Sex and the City-fråga:
- If we can take the best of the other sex and make it our own, has the opposite sex become obsolete?

Inga kommentarer: