måndag 23 juli 2012

Because fuck you, that's why.


I morgon är det dags för jobb igen. Jag. Vill. Inte.

Mitt jobb får mig att sakna alla jobb jag någonsin haft. Inklusive telefonförsäljare. Jag känner att jag börjar få ont i halsen också, har verkligen inte tid och ork att bli sjuk. På mitt jobb är det nämligen inte okej att vara sjuk. Om du har feber, förkylning, migrän, magkatarr, halsfluss - du går till jobbet, punkt slut. Om du behöver gå på begravning - du kommer till jobbet efteråt och du jobbar in de timmar du missat, punkt slut. Tycker du att kraven är orimliga - jobba hårdare. Har du kritik - vänligen stoppa den där bak, ingen bryr sig om ditt så kallade liv. Har du en själ - nej, det har du inte, den tillhör oss nu.

Jag önskar verkligen att jag överdrev, men det gör jag tyvärr inte, faktum är att jag underdriver, det här är inte ens en bråkdel av hur det är. Men jag säger som Chaaarles-Ingvar: Jag har en plan. Stay tuned...

Inga kommentarer: