tisdag 3 april 2012

Working hard or hardly working?

För tillfället är svaret definitivt "working hard" för min del. Jag har jobbat andra dagen på mitt nya jobb idag. För er som är nyfikna så är det ett deltidsjobb inom kundservice, jag tar emot samtal och bemannar vakanser, det vill säga jag försöker hitta vikarier och täcka luckor och har hand om lite allt möjligt inom himmel och jord. Det är riktigt kul och utmanande, men jäkligt jobbigt att vara ny. Det känns som att 90% av alla samtal jag tar emot slutar med "jag vet tyvärr inte men vänta lite så får du prata med min kollega..." Men det är bara att kämpa på, det ger sig väl allt eftersom. Det är kul att jobba i alla fall, både för erfarenhetens och pengarnas skull. Men det är fan så mycket lättare att jobba när man kan komma hem till sin älskling och få kramar och pussar, det är så jävla tomt att komma hem när hon inte är här. Men både hon och jag måste ju jobba, och pengar är ju en rätt användbar grej. Nu kommer jag bara hem till två skrikande katter, jag tror att de skäller ut mig för att jag är borta så mycket! Men de ska ju också ha mat i skålen och sand i lådan.

Nu till en annan punkt på dagordningen: varför är jag så förbannat trött? De som känner mig vet att jag är en nattsuddare av högsta klass, om jag får minsta chans kan jag vända på dygnet totalt och jag har ofta väldigt svårt att somna utan måste vrida och vända mig en bra stund innan jag somnar, även om jag är väldigt trött.

Nu har det snarare blivit tvärtom. På sista tiden har jag känt mig ständigt trött. Och ja, till viss del kan det nog bero på att jag har jobbat mer än förut, men nu snackar vi om en ständig trötthet. Jag är helt enkelt aldrig pigg, jag känner mig inte pepp och full av energi vilket jag har gjort förut, om än inte hela tiden. Igår kväll gick jag och la mig klockan 21! När hände det senast? Sen sov jag i 9.5 timmar, vaknade trött och gick till jobbet. Nu är jag hemma och är trött, och vi får väl se hur länge jag håller mig vaken ikväll. Det spelar liksom ingen roll om jag sover mycket, lite, tidigt, sent...jag funderar på om jag antingen har väldigt kass kvalitet på min sömn, eller om jag har någon brist, typ järnbristanemi som ökar på tröttheten. Jag känner mig också trött i ögonen, de känns grusiga och ansträngda men jag har bokat tid för en synundersökning nu och håller alla tummar och tår att det inte är någon sent påkommen följd av min ögonlaser jag gjorde förra året. Jag försöker gå ut och gå så mycket som möjligt, det gör mig pigg en stund i alla fall, särskilt en lunchpromenad är grymt skönt, så får man lufta huvudet från jobbtankar också.

Nej, nu är det nog med gnäll, tänk på barnen i Afrika. Dags att fixa lite middag och sen försöka hålla mig vaken åtminstone till 22. Tur att jag har nya avsnitt av både Big Bang Theory, Happy Endings och New Girl som kan förgylla min kväll!

Inga kommentarer: