tisdag 29 juni 2010

Mysig midsommar

Midsommar var väldigt mysig i år. Jag jobbade från 7 till 13 och det är helt perfekt. Jag gillar att jobba midsommar och runt jul, för då gör man nåt lite extra för de äldre. De får smarrig midsommarmat, man klär upp dem lite extra och jag krälade genom ett dike för att plocka vackra midsommarbuketter att sätta på borden. Sen åt jag och Hanna midsommarlunch hos pappa, och på kvällen gjorde jag, Hanna, Elli och Liten pizza som vi bar iväg till kvarnängen där vi hade en kort knottig picknick innan vi gick hem till Elli och byggde en koja som vi myste i innan vi strosade hem i midsommarnatten. Vädret var också kanonfint.

På jobbet går det finfint även om man håller på att svettas ihjäl vissa dagar. Gamla människor är nämligen frusna i alla väderlekar så man får klä dem i koftor och stänga dörrarna. Men annars är det kul, jag har fått höra att jag är både snygg och duktig och det är ju inte dumt. Nu är Jessy här i norrbotten och snart även Angie, och vi ska ha en askul helg eftersom jag råkar ha lite tur och vara ledig. Jag behöver alltså inte oroa mig för att vara bakis på jobbet. Däremot oroar jag mig för att jag är pank och inte har råd att köpa dricka, men det brukar lösa sig. Hakuna matata! Vi ska även gå och se Eclipse nån dag. Vampyrer är ganska överskattade men jag gillar Twilight-filmerna hyfsat mycket.

Idag har jag kollat på filmen Foxfire från 1996, så jävla bra film! Angelina Jolie är skitbra liksom de andra karaktärerna, och Jenny Shimizu är sexy sexy. Plus att i en scen tar alla tjejerna av sig tröjorna och det är ju aldrig fel, jag är verkligen svältfödd på filmer med snygga tjejer i. Jag gillar inte Angelina Jolie särskilt mycket men hon är perfekt i den här filmen och i Gia och även i Girl Interrupted som jag måste se om nån dag. Man ska inte underskatta 90-talsfilmer. De känns ofta ganska äkta, och misslyckas de med att vara äkta blir de istället roliga, och personerna har så hemska kläder (insvängda jeans! tröjor knutna runt midjan!). De är ett verkligt kulturarv.

Inga kommentarer: