onsdag 9 juni 2010

Svärföräldrarna på besök i norrbotten!

Jag har inte så mycket fokus i bloggen just nu eftersom jag och Hanna har Hannas föräldrar på besök här hela denna vecka, och även Hannas fina hund har fått följa med ända från Falun. Tidigare ikväll har vi varit ute och ätit tillsammans med min mamma, det var riktigt trevligt.

Det lustiga är att det är först nu som jag och Hanna börjar fundera ordentligt på olika saker man faktiskt kan göra här uppe. Vi hoppas på fint väder till helgen så vi kan åka till Storforsen allihopa, det var flera år sen jag var där men jag minns att det är grymt fint. Tyvärr har ju Hanna praktik varenda vardag från 7-16 och hon är nästan knäckt när hon kommer hem. Visst är det bra att hon får göra nånting men hon är värd så himla mycket bättre än det där stället hon är på, jag vill bara rädda henne därifrån ärligt talat. Hanna skulle aldrig klaga för hon är världens envisaste tappraste person och hon behöver ju göra nåt för att få in några pengar över huvud taget. Hanna har fått praktiken förlängd en månad, och under den tiden ska jag försöka vända på varenda sten och se om det finns nåt annat hon skulle kunna göra här uppe. Nån jävel måste väl veta om nåt vettigt ställe där man kan jobba med djur och faktiskt få LÄRA SIG nånting???? Praktik är inte gratis arbetskraft, det finns faktiskt ett syfte, och det är att personen som gör praktik ska få LÄRA SIG NÅT som kan öka möjligheten för jobb i framtiden, det efterlyser jag. Jag önskar jag hade en massa pengar för då skulle jag ge Hanna de ynkliga ca 4500 hon får varje månad för praktikinsatsen, men hon skulle få dem för att sitta med mig på stranden och vara snygg och dricka paraplydrinkar. De pengarna går inte ens att leva på, Hannas lilla etta hemma i Falun kostar nästan 4000 i månaden bara den, och för jobbet hon gör förtjänar hon en jävla massa mer, jag skulle aldrig orka göra det hon gör varje dag och då är hon "två äpplen hög och en nysning tung" som mamma brukar säga.

Men nu om nåt lite roligare. Jag och Hanna lånade hennes föräldrars bil igår natt och åkte på lite sightseeing runt om i Boden. Vi åkte ut till Aldersjön och upp på Svedjefortet och tittade på utsikten, och till lite andra ställen. Det är en ganska speciell känsla att springa omkring i skogen vid midnatt, man bara väntar på att få se skogsrået, näcken, orcherna, det mobila bredbandet som funkar här uppe, och alla de andra små oknytten. Men de gömde sig så bra bakom granarna, eller kanske de låg och kurade i skyttevärnen?








1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka härliga bilder. Ser så vackert och rofyllt ut!

Fy fan för praktik. Det har jag också gjort men i Frankrike och där får man inte ens betalt. Men det ser bra ut på CV:t och erfarenhet, även dålig sådan, växer man av.