tisdag 4 maj 2010

Tillbaka på banan

Nu känns läget under kontroll igen och det är jävligt skönt. På torsdag ska jag jobba (pengar in, hurra!) och på onsdag firar jag och älsklingen tre år tillsammans! Då ska vi hitta på nåt mysigt, om det så bara blir soppa på en spik med tanke på vår budget. Vi har städat lägenheten och på fredag ska vi tvätta efter att ha missat två tvättider på raken (jag har missat allt på sista tiden men nu är det slut med det!), och det bästa av allt: Hanna ska stanna här i tre månader till! Det kommer att bli trångt, varmt och fattigt men vi är tjuriga som fan så det ska vi klara. Värmen är nog det värsta i en så liten lägenhet med en så liten säng! Jag hoppas på en gråkall sommar med andra ord.

Bara en kurs kvar innan sommarlovet i alla fall. Jag fick en riktig kick av att jag fick vg på min projektplan i förra kursen, det var oväntat men välkommet! Men nu längtar jag mest efter lite klirr i kassan, jag tänker mer på pengar än Joakim von Anka just nu.

Inga kommentarer: