tisdag 1 december 2009

I'm always gonna want to make it move.

Imorgon börjar min praktik, eller VFU som det egentligen heter. Jag kan inte ärligt säga att jag ser fram emot det. Det beror inte på själva praktikplatsen utan på att den ligger i Piteå, av alla jävla ställen.

Så här kommer mitt schema se ut:

04.30 Upp och hoppa!
05.20 Rask promenad mot busshållplatsen.
05.55 Bussen avgår.
06.40 Framme i Älvsbyn.
06.50 Nästa buss avgår.
07.50 Framme på Piteå Sjukhus, fem minuter försenad.
07.50-16.45 Praktik, med allt vad det innebär.
17.30 Bussen hemåt avgår.
Nånstans här kommer det ske ett bussbyte, jag vet inte exakt när eller var för jag hatar de här satans fittjävelbusstidtabellerna.
ca 20.00 Hemma igen. Dags att börja skriva uppsats samt plugga till omtenta!

Så här kommer det bli i bästa fall, just nu menar den jävla sökroboten att jag måste byta buss två gånger och kommer då att vara hemma klockan 22. Men det händer inte, det händer bara inte. Jag tillbringar redan alldeles för mycket tid av mitt "liv" på iskalla busshållplatser. I won't have it.

Det allra skojigaste är hur grymt dyrt det blir. Troligtvis får jag kompensation av skolan, men den får man i efterskott, och hur fan ska jag ha råd att ligga ute med de pengarna? Har ingen jävel tänkt på att det är december? Så otroligt dumt att lägga praktik just nu. Och som sagt har jag tyvärr inte en sån familj som nöjer sig med en fin teckning i julklapp. Jag får väl gå på gatan helt enkelt och gno ihop några små slantar. Jag önskar att jag kunde gå i ide och vakna igen nån gång i januari.


There's always gonna be another mountain,
I'm always gonna want to make it move
Always gonna be an uphill battle
Sometimes I'm gonna have to lose.
It ain't about how fast I get there,
ain't about what's waiting on the other side.

It's the climb.

1 kommentar:

libellule sa...

Hoppas du kommer att trivas så det känns värt hälften av reskostnaderna iaf. Hur länge är praktiken?