måndag 21 december 2009

Även en flata vill ha hårda paket under granen.

Såhär i juletider unnar jag mig att få drömma litegrann om ett riktigt hårt paket under granen, eller helst flera. Jag har totat ihop en liten önskelista riktad till ingen alls, förlåt jag menar förstås till tomten. En lista bestående av endast hårda klappar. Tyvärr kommer jag få köpa dem själv eftersom min familj är fattig slash snål slash sadistisk. Förra året fick jag en ljusstake i julklapp, med motiveringen: "ja, det ser ju så mörkt ut i fönstret när man kör förbi." Åh tack snälla tomten! Hur som helst, här kommer min önskelista! Jag hoppas tomten handlar på dustin.se för det är där jag har hittat dessa snyggingar.


Webcam, min nuvarande är kass. Hanna kan inte avgöra om det är mitt ansikte eller min rumpa hon tittar på, och vad det än beror på så kommer jag att skylla på kameran.


Jag blev så kär i Jojos nya usb-minne, jag vill också ha ett rosa! 8gb är perfekt!


Ny mobiltelefon. Jag vill alltid ha en ny mobiltelefon.


Mini-pc! Så kan jag skriva djupsinniga texter på bussen och andra ställen. Och den ska vara rosa! Mkt viktigt.


Jag vill alltid ha en ny kamera. Det är viktigt att den är rosa.


Hemmabio! Den enda klapp jag faktiskt har en chans att få eftersom mamma är less på sitt. Det enda hon gillar på tv är ju svenska deckare och Ceasar Milan, och det blir rätt påfrestande i längden med pistolskott och hundskall i surroundljud.


Nytt headset, mycket viktigt till skolarbetet eftersom min gamla (fast nästan splitternya!) mick plötsligt avled efter en kort tids sjukdom.


Extern hårddisk! Jag har redan en men den är knökfull, jag kan inte fylla på den med nåt nytt utan att behöva ta bort nåt gammalt. Det är viktigt att den är rosa.

Summan av kardemumman, jag önskar mig många hårda paket, helst rosa. Har du tänkt rosa så har du tänkt rätt. En vacker dag kommer jag leva i en hot pink Hello Kitty-mardröm. It. Will. Be. Awesome.

2 kommentarer:

libellule sa...

Rosa är grymt coolt :) Hoppas tomten är snäll i år!

ljusblo sa...

Du har verkligen "det" när du skriver...härligt att läsa.
GOD JUL och hoppas nu att det dyker upp något rosa klapparna.