tisdag 21 juli 2009

V.B.S.

V.B.S står idag för Vid-Behovs-Shopping. Jag har försökt hitta ett par byxor jag kan ha på jobbet men det var hopplöst. Ett par svarta sladdriga mjukisbyxor för en billig peng hade varit perfekta, men jag hittade inget som funkade. Istället köpte jag fyra nya trollor, eftersom jag var i ganska desperat behov av såna också. Visserligen är jag något av en samlare när det gäller trosor. När jag hade runt 50-60 stycken införde jag principen "en in - en ut" så nu slänger jag bort en så fort jag köpt en ny. Men av nån underlig anledning blir det ändå så att jag tar dem som ligger längst fram i lådan och är bekvämast, man kan fan tro att det är tvättdag hela veckan. Så nu ska fyra tvättdags-trollor ut och fyra nya ska in. De var snygga och förhoppningsvis bekväma.

Förut körde jag bara på snyggt och struntade i bekvämt, vilket resulterade i att jag gick på spinning med ett par rejält lågskurna träningsbrallor och ett par röda stringisar med en ENORM blomma på baksidan mitt ovanför klykan (varför???). Självklart satte jag mig näst längst fram och det enda jag kunde tänka på under hela passet var att femton personer såg mig guppa upp och ner med en satans vallmo i röven. No more!

Jag köpte även ett lakan. Hur roligt är det? Sen jag flyttade hemifrån har jag varvat mellan två lakan och ett har blivit så slitet att det helt enkelt gått sönder. Intressesmurfarna hoppar och skuttar! Nu ska jag klippa prislapparna av mina fantastiska fynd och försöka peppa mig själv inför min fortsatta jobbvecka. Jag jobbar måndag, tisdag, onsdag, torsdag, lördag, söndag, måndag. Och det är bara tisdag! Dessutom har jag båda hundarna så innan jobbet och direkt efter jag kommer hem måste jag ta "härliga" promenader. Vem ini helvete tycker att promenader är härliga?? Jag hatar promenader, jag ska köpa ett löpband att binda fast hundkräken i och sen får de fanimej lära sig att skita i kattlådan.

Au revoir

Inga kommentarer: