måndag 13 juli 2009

Nu får JAG ta helg

Nu har jag klarat av min långa jobbhelg. Det gick bra men jag har sovit så lite och varit så trött. Imorgon ska jag i alla fall sova så länge jag får för hundarna. I lördags var jag på Western Farm med mina mostrar, de hade en biljett över. Alla var där och ändå träffade jag ingen, det är märkligt.

Shane har varit väldigt dålig i helgen, han har spytt X antal gånger och inte ätit eller druckit. Jag har varit så grymt orolig men han verkar ha blivit bättre nu. Piggare i alla fall, och spyr inte längre. Jag vet inte vad jag skulle ha gjort annars, jag har absolut inga pengar till att ta honom till veterinären. Jag fattar inte hur det kan vara så förbannat dyrt. Men men, jag hoppas att jag inte behöver det förrän det är dags att klippa bollarna på kissekottarna.

Dagens pensionärs-citat

Jag: Hoppas du sover gott inatt!
Tant: Har du ätit?
Jag: Jodå jag har ätit. Nu är det dags att sova, god natt och sov så gott.
Tant: Du måste gå och äta.
Jag: Jo men jag har ätit, det är ju dags att sova nu. God natt!
Tant(mycket allvarligt): Nu måste du gå och äta mera. Du äter alldeles för lite!

Det var nog den finaste komplimang jag fått på jobbet tror jag! Vi har många gulliga tanter på jobbet.

Inga kommentarer: