onsdag 15 juli 2009

En trevlig dag helt enkelt

Idag har jag varit ledig och först lunchat med Ellifiore på stan och därefter fikat med en ny bekantskap i Luleå. Trevligt värre, trots en blåsa stor som en jordgubbe under höger häl. Imorgon jobbar jag 13-21 men jag gråter inte för det. Ju mer jag jobbar desto mer gillar jag det, men jag måste göra nåt åt min sömnsituation snart. Idag gick det inte ens att sminka över mina mörka ringar ens med mitt mest exklusiva fejs-grejs. Jag tror jag ska börja redan nu med att ta en tidig kväll (för mig) och lägga mig och lyssna på ljudbok. Mia Törnbloms "Så Dumt". Läs den! Eller som jag, lyssna på den!

Dagens pensionärs-citat
Tant: Jag tycker den är väldigt fin den där.
Jag: Vilken då?
Tant: Jamen, den där du har där.
Jag: *pekar på min piercing i läppen* Den här??
Tant: Ja precis! Jag tycker den är väldigt fin.
Jag: Oj, tack! Det är inte alla som tycker det!
Tant: Ja men folk är så fåniga. Det är väl jättefint att ha nånting som inte varenda människa springer omkring med!

Det finns med andra ord redan människor över 80 år som tycker om piercingar. Ett litet steg för mig men ett stort steg för mänskligheten!

Inga kommentarer: