onsdag 9 februari 2011

Don't worry, be happy.

Jag har kommit på nåt som resten av världen kom på för några tusen år sedan: att oroa sig ger ingenting positivt, och saker och ting brukar lösa sig. Ärligt, jag är värsta oroaren. Jag är precis som Johan Glans: när jag stöter på problem lägger jag mig gärna i fosterställning under täcket och väntar på att de ska försvinna av sig själv. Märkligt nog så sker detta rätt ofta, till exempel med min praktikplats som jag oroat mig så mycket för. Det har löst sig och det känns finfint. Mitt datorproblem har tyvärr inte löst sig alls, däremot har det tillkommit problem med även Hannas dator....arrghh. Jag önskar att jag var en datanörd så jag kunde fixa sånt här själv. Jag skulle gärna vara en bilnörd också, det är grymt sexigt med tjejer som kan mycket om bilar. Och praktiskt! Finns det ingen bok som heter typ "Bilkunskap för dummies" som jag kan lära mig av?

Jag kanske får nöja mig med att vara en Stepford wife och utveckla mina kunskaper inom matlagning och bakning, det är väl också uppskattat?

Apropå något helt annat, varför finns det inget ögongodis på tv? Jag vet inte om det är jag som är vansinnigt kräsen, men jag tycker inte det finns nån att dregla över på tv, varken i svenska eller amerikanska serier. Men enligt ryktet kommer The Real L Word säsong två snart, och det kommer att fokuseras ännu mer på Whitney, och det kommer bli ännu mer sex! YES! Jag har blivit bönhörd! På ett forum kritiserades The Real L Word rätt hårt av flator som tyckte att man visade för mycket av sexscenerna. Det var det värsta jag hört, tur att producenterna är kloka nog att välja rätt spår. Bara att vänta på sommaren då...

Inga kommentarer: