onsdag 22 december 2010

Jingle bells, Santa smells...

Nu är det faktiskt jul riktigt riktigt snart. Jag har som vanligt inte köpt alla julklappar än, men jag ska ge mig ut och trängas med alla andra latmaskar på stan imorgon. Jag har köpt lite pynt i alla fall, bland annat en lila ljusstake som jag gillar stenhårt. Hanna är ju i Falun över jul och jag saknar henne, men jag är glad att hon kan fira jul med sina mysiga föräldrar. Jag får dock absolut ingenting gjort eftersom jag har börjat läsa Sagan om Isfolket. De böckerna är så fruktansvärt bra så jag bara sträckläser dem. Och eftersom det finns 47 stycken så kommer jag liksom aldrig i mål, jag bara fortsätter på nästa och nästa. Beroendeframkallande! Jag hittade bok nummer 40 i en garderob när jag var 14 eller så, och började med att läsa den. Och sen dess har jag samlat på dem och nu har jag äntligen alla 47. De är sjukt bra, helt enkelt.

Jag funderar på att införa en ny tradition, svart jul. Det är helt enkelt motsatsen till en vit jul, det vill säga att supa till lite på julafton. Jag säger som Magnus Betnér, varför ska jag vara nykter på julafton för en massa barn som jag inte kommer att träffa? Jag har aldrig druckit på julafton, men det är säkert bara tråkigare och mer tragiskt än att dricka vanligtvis. Så jag kanske skiter i det ändå. Men inte för barnens skull.

För att få riktigt mycket julstämning kollar jag på Jeff Dunham - A very special christmas special. Den killen är verkligen jävligt begåvad.

Bilden nedan är lite julgodis till alla berörda, och det jag helst skulle vilja ge min kära kompis Elli i julklapp. Kanske nästa år?

Inga kommentarer: