onsdag 6 juli 2011

Filosoferar.


Ja, det pysslar jag med då och då. Särskilt när jag kollar på Lost. Jag tycker det är fascinerande att hur vilse de än är, hur mycket problem de än har och hur mycket de än jobbar och sliter och spelar golf och utforskar djungeln och bygger flottar, så har brudarna inte ens en centimeter stubb i armhålorna, typ, någonsin. Jag kan köpa argumentet att det fanns en hel bunt med Venus Embrace i de övergivna resväskorna, men ärligt talat...hur prioriterar tjejerna egentligen? "Buhuu min bror är dööööd, han plågades långsamt ihjäl och nu måste jag begrava honom i djungeln...ska bara shava lite först!" Jag hade i alla fall tyckt det var skitkul om Kate, Shannon, Ana Lucia och de andra chillade omkring med värsta lurvtussarna i hålorna. Lite mer autentiskt, liksom.


Och sen är det Jin. Han pratar ju bara koreanska vilket ingen av de andra förstår, utom Sun. Påstår de i alla fall. Okej, efter sisådär två månader har han lärt sig en handfull engelska ord. Men det verkar inte spela nån roll, för efter ett par säsonger förstår alla precis vad han säger ändå. '
Jin: Bla blu bla bla bla bla blä.
Jack: I know, Jin. We must find more food. Can you go fish?
Jin: Bli bla bla blu bla.
Jack: Good good, I also think we should make a yummy fruitsalad tonight.
Jin är liksom the wookie of the lost island. Praktiskt!

Inga kommentarer: