torsdag 9 juni 2011

14 - En låt ingen tror att jag skulle älska.

Eftersom jag i förra inlägget skrev att jag hatar dansband passar det ju ganska bra att lägga in just en dansbandslåt här. Ingen regel utan undantag, eller hur var det nu? Jag vet inte ens varför jag gillar den här låten, men det gör jag. Älskar är väl att ta i, men jag gillar den stenhårt. Den är så härligt töntig på nåt sätt och jag flumdansar gärna till den med några cider i kroppen.

Har så svårt att släppa din hand
och se dig gå åt ett annat håll
När vi precis har träffats du och jag
Har du också tänkt på ibland
att ingenting spelar någon roll
Och att imorgon är en annan dag?




15 – en låt som beskriver dig
16 – en låt som du brukade älska men nu hatar
17 – en låt som du ofta hör på radio
18 – en låt som du önskar att du fick höra på radio
19 – en låt från din favoritplatta
20 – en låt du lyssnar på när du är arg
21 – en låt du lyssnar på när du är lycklig
22 – en låt du lyssnar på när du är ledsen
23 – en låt du vill ha på ditt bröllop
24 – en låt du vill ha på din begravning
25 – en låt som får dig att skratta
26 – en låt du kan spela på instrument
27 – en låt du skulle vilja kunna spela på instrument
28 – en låt som får dig att känna dig skyldig
29 – en låt från din barndom
30 – din favoritlåt från den här tiden förra året

Inga kommentarer: