torsdag 18 februari 2010

All plugg and no play makes me a dull girl...

Jag försummar bloggen ganska rejält, men det är rätt mycket att göra. På tisdag bär det av till Skellefteå för kursträff igen. Det blir inte lika trevligt som vanligt eftersom det är tenta på onsdag, i biomedicinsk grundkurs. Jag vet inte hur jag ska få in alla sjukdomar i huvudet. Men på nåt sätt ska det gå, för jag tänker fan inte åka tillbaka till Skellefteå för att göra omtenta. Dessa är sjukdomarna vi ska kunna utan och innan:

Anemi
Commotio/hjärnskakning
Crohns sjukdom
Diabetes typ I & II
Epilepsi
Förstoppning
Hjärtinfarkt
Hjärtsvikt
Hypertyreos
Hypotyreos
KOL
Levercirros
Multipel Skleros
Parkinsons sjukdom
Reumatoid Artrit
Stroke

Det kanske inte ser så mycket ut, men vi ska verkligen kunna allt. Vi ska kunna allt "översiktligt", vilket bara är ett annat sätt att uttrycka att vi ska kunna precis allt allt allt. Så visserligen lägger jag mig med min älskling varje kväll, men också med boken "Illustrerade medicinska sjukdomar", och jag törs inte tala om vilken av dem som får mest uppmärksamhet för tillfället. Men men, så är det. Jag ska tvinga min älskade mamma (undersköterska, mycket praktiskt) att plugga med mig nån dag. Och om någon vet om ett fall kan ha nåt samband med en påföljande förstoppning, lämna en kommentar. Det skulle verkligen hjälpa.

Let us rise up and be thankful, for if we didn't learn a lot today, at least we learned a little, and if we didn't learn a little, at least we didn't get sick, and if we got sick, at least we didn't die; so, let us all be thankful. ~~ Buddha.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gör en ramsa av sjukdomarna så kommer du ihåg dom lättare!! =)