onsdag 3 juli 2013

Tidsfördriv - hard at work or hardly working?

När man har lite att göra kan man alltid fördriva tiden med att nätshoppa. Då kan man ju råka fördriva en hel del pengar på samma gång, om man inte gör som jag - ögonshoppar löjligt dyra prylar som jag aldrig skulle kunna köpa utan att hamna i lyxfällan (och inte ens vilja köpa eftersom de oftast är obegripligt fula och tråkiga). Jag menar, vem vill inte ha en vit bordslampa som ser ut att höra hemma på en tandläkarmottagning, för det överkomliga priset 6770 kronor? Och varför inte en käck liten ishink för 5380 kronor på samma gång, så du har nånstans att lägga skumpan, a.k.a. pärondrycken med ciderkaraktär?

Lite spontant känner jag att de människor som faktiskt köper dessa ting till dessa priser, möjligen har en aning för mycket pengar, eller fritid, eller båda. Själv har jag helt okej med både pengar och fritid just för tillfället. Lite till av båda hade inte suttit fel men jag behöver inte spela dragspel utanför Systemet i alla fall. Vilket kanske hade lönat sig eftersom folk troligtvis hade betalat dyrt för att få mig att sluta spela.

Men jag antar att jag borde rycka upp mig och göra en imponerande insats jobbmässigt nu, fast jag skulle hellre kura ihop mig på skrivbordet och ta en rejäl power nap.

Inga kommentarer: