onsdag 27 mars 2013

Snart dags att ta fram kvasten.

Yes, snart är det dags att flyga iväg till Blåkulla. Trosor behöver man tydligen inte ha på Blåkulla men Shane är med på kvasten, som man ser på bilden. Som det ser ut kommer jag inte flyga längre än till Luleå på påskafton för att fira Mr Fabuolous himself på födelsedagen, men man vet aldrig vad som händer.

I maj blir det däremot en längre flygresa, jag och Linda åker äntligen ner till Småland! Det blir även ett par avstickare till Skåne och Östergötland, man måste liksom passa på att utforska ordentligt när man inte befinner sig i de nedre regionerna så ofta. Vilket lät som ännu en anspelning på att vara troslös men sån är inte jag, jag är en fin flicka. Vi ska i alla fall träffa hjärtats vänner och familj och jag är bara ett par kilo nervös för det men det går säkert bra.

Igår firade vi fem månader, hipp hurra för oss! Vi firade med skräckfilm och hämtpizza som de romantiska tjejer vi är. Man kan konstatera att sambolivet är härligt och fantastiskt men inte alltid enkelt. Vad gör man när flickan har hemlängtan till familj och vänner och hemtrakterna, och varken tiden eller pengar vill räcka till? Man finns där så gott man kan och försöker räcka till. Och vad gör man när man beter sig som världens mest fittiga pmsbitch utan anledning och gråter en skvätt över smutstvätten och inte kan förklara det ens för sig själv vad man pysslar med? Man sväljer stoltheten, ber om ursäkt och försöker räcka till. En sån tur att jag har Linda som älskar mig trots att alla mina sidor inte är särskilt vackra. Hon är verkligen en underbar person och hon ger mig otroligt mycket glädje och lycka varenda dag, även när jag inte förtjänar det. Sen kan man inte hjälpa att jobb och pengar och väder och verklighet tränger sig på och försöker jävlas ibland, man får bara spotta i nävarna och gräva sig uppåt igen.


Inga kommentarer: