fredag 27 augusti 2010

- 4 kilo!

Idag ställde jag mig på vågen, och det visade sig att jag hade gått ner 4 kilo på bara en vecka! Det kändes jävligt bra. Nu är det bara att fortsätta framåt! Flera har sagt att jag är duktig och jag känner att det behöver jag verkligen verkligen höra just nu. Känner att jag har ovanligt nära till att bli snäsig och irriterad, dessutom har jag en förjävlig andedräkt och om jag inte äter när jag ska får jag grymt ont i huvudet och blir vimsig i huvudet. Igår var jag på gymmet och genomförde lite "lätt träning" för att skona min häl. Jag cyklade, rodde och gjorde lite styrketräning. Jag kände mig ganska svag och det kändes som att jag inte kunde ta i det lilla extra, då blev det lite snurrigt i huvudet. Men jag ska kämpa på och visa att jag har nån sorts karaktär. Jag vet i alla fall att jag kan bli jävligt envis när jag känner att jag har nåt att bevisa, och det har jag verkligen nu. Jag har dessutom köpt nya skor som förhoppningsvis ska skona min onda häl.

Jag letar med ljus och lykta efter musik som är bra att träna till. Jag är öppen för alla förslag, för när jag har musik som dunkar i öronen är det lättare att ta ut stegen lite extra. Det gör inget om det är en hjärndöd låt, bara den pushar. Nu ska jag snart tvinga ut hundarna på en rask promenad. Nicki behöver aldrig tvingas men Strauss har en tendens att protestera om han tycker det går för fort, ibland genom att helt enkelt lägga sig ner mitt på vägen. Då får man istället träna genom att dra en knubbig hund och det kanske också bränner några kalorier?

Mina favvoträningslåtar just nu:

Lady Gaga - Telephone, Bad Romance
T-Pain - Church
Maskinen - Alla som inte dansar
Jessy Matador - Allez Olla Olé
Flo Rida & David Guetta - Club can't handle me
Shakira - Waka waka
Ke$ha - Tik Tok
Black Eyed Peas - I gotta feeling
Baseballs - Love in this club
Groove Coverage - Poison

Inga kommentarer: