torsdag 8 april 2010

Tagen på bar gärning.

Idag när Hanna tog en liten power nap så passade jag på att göra något väldigt förbjudet, något man inte får göra och som jag ville hålla riktigt hemligt. Jag försökte dölja den förbjudna aktiviteten genom att göra det när hon sov och vara väldigt tyst, men den lilla lömska flickan vaknade och kom på mig. Oopsie. Ja, ni har förstås redan förstått vad jag gjorde. Jag lyssnade på julmusik. I april. Jag erkänner, jag är helt och hållet skyldig. Jag sorterade lite i min osorterade julmusikmapp men Hanna lyckades höra bjällerklangen sippra ut genom mina hörlurar. Hon har verkligen hörsel som, ja som vadå? Fråga JD!

Och jag skäms inte för det, för övrigt. Jag utövar min stillsamma anarki och är helnöjd med det. När den riktiga julen inträffar är jag oftast för upptagen med att vara stressad, förbannad och besviken för att kunna hitta julkänslan. Så jag hittar mina egna lösningar. Think outside the box! Jag ska fanimej starta en facebook-grupp för alla oss som lyssnar på julsånger från januari till november.

Inga kommentarer: