tisdag 30 mars 2010

Snark.

Sitter och lyssnar på en internetföreläsning av en gubbe med lika mycket utstrålning som en gråsten. Dessutom pratar han om det fantastiskt ointressanta ämnet vetenskapsteori. Det är bara bullshit att vi ska behöva läsa det. Jag kan lova redan nu att vi ALDRIG kommer få nån som helst användning av det. Hur kan jag veta det? Jo, för jag har redan läst det. Därför. Jag hoppas verkligen mina klasskamrater håller ut, för det finns faktiskt ljus i tunneln. Den här kursen är ju bara 7.5 poäng, och efter den kommer vi få läsa barn- och ungdomspsykiatri. Så det är bara försöka överleva till dess.

Ibland känns det som att högskola och universitet är ett enda stort skämt som ingen skrattar åt.

2 kommentarer:

elli sa...

med andra ord du har klarat det förut och kan fixa det igen! :D

Chimairan sa...

ja jag försöker tänka så ;) uppgifterna verkar inte vara så svåra i alla fall.